مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 08:552021-10-16پزشكي

کاهش سن ابتلا به سرطان در زنان یزدی/آلاینده های صنعتی و معدنی عامل ابتلا به سرطان


مسئول مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در استان یزد از کاهش سن ابتلا به سرطان به ویژه سرطان پستان به سن کمتر از 40 سال در بین زنان یزدی خبر داد.

- دکتر نسیم بهنیافرد در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه شایع ترین سرطان در دنیا، سرطان پستان است که سالیانه یک میلیون و 600 هزار مورد جدید در دنیا شناخته می شود اظهار کرد: بر اساس آمارها در ایران سالانه 8 هزار و 500 زن به سرطان پستان مبتلا می شوند و  این سرطان پنجمین عامل مرگ در زنان ایرانی و دومین علت مرگ به دلیل ابتلا به سرطان است.

مسئول کلینیک ویژه پیشگیری و ارتقای سلامت امید با بیان اینکه از هر 8 زن، دو نفر در کشور به سرطان پستان مبتلا می شوند افزود: سن شروع و بروز این بیماری در ایران نسبت به کشورهای اروپایی یک دهه زودتر و در گروه سنی زیر 40 سال شیوع و بروز بالاتری در بین زنان ایرانی دارد.

وی با اشاره به عوامل موثر در ابتلا به سرطان پستان گفت: عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی و بیش از همه آلاینده های صنعتی و معدنی و سبک زندگی، در استان یزد از عوامل مهم و تاثیر گذار در ابتلا به سرطان ها به شمار می آید اما چاقی، نژاد و قومیت و نوع تغذیه نیز بی اثر نیست.

مسئول مرکز تشخیص زودهنگام سرطان با بیان اینکه ارث و سابقه ابتلا در سرطان پستان اظهار داشت: در دنیا ماه اکتبر، ماه آگاهی بخشی سرطان پستان نامگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن ابتلا به سرطان در زنان یزدی/آلاینده های صنعتی و معدنی عامل ابتلا به سرطان

کاهش سن ابتلا به سرطان در زنان یزدی/آلاینده های صنعتی و معدنی عامل ابتلا به سرطان