مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 07:102021-10-16دانش

وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» برگزار می شود


انجمن علمی مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات و باشگاه پژوهشگران جوان، نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد، با همکاری کانون علمی فرهنگی ضربان دانشگاه علوم پزشکی، - انجمن علمی مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات و باشگاه پژوهشگران جوان، نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد، با همکاری کانون علمی فرهنگی ضربان دانشگاه علوم پزشکی، انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی سهند و انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه بویین زهرا، وبینار کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، مهندسی بافت علمی است که با هدف ایجاد جایگزین های زیستی که امکان بازیابی، حفظ و بهبود عملکرد بافت صدمه دیده را داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای اصلی در مهندسی بافت داربست، سلول ها و فاکتورهای رشد هستند.

وجود بیوری اکتورها نیز جزء ارکان مهندسی بافت محسوب می شود.

داربست یک ساختار سه بعدی است که به عنوان چارچوبی برای هدایت سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزینی برای ماتریکس خارج سلولی محسوب می شود.

سلول ها به درون داربست نفوذ کرده و با توجه به سیگنال های فیزیکی و شیمیایی که در محیط اطراف آنها قرار دارد شروع به رشد، تمایز، تکثیر و مهاجرت می کنند و در صورت مساعد بودن شرایط محیطی ماتریکس خارج سلولی را ترشح کرده و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» برگزار می شود

وبینار «کاربرد هیدروژل ها در مهندسی بافت» برگزار می شود