مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-16بين الملل

رژیم صهیونیستی نگران عقب نشینی سودان از توافق سازش است


روزنامه عبری زبان معاریو فاش کرد که مسئولان اسراییلی نگرانند سودان به تدریج از توافق عادی سازی روابط با این رژیم خارج شود.

- روزنامه عبری زبان "معاریو" فاش کرد که مسئولان اسراییلی نگرانند سودان به تدریج از توافق عادی سازی روابط با این رژیم خارج شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت خارجه سودان جمعه با تصمیم موسی فکی محمد، رییس کمیساریای اتحادیه آفریقا مبنی بر موافقت با عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه به عنوان عضو ناظر قبل از مشورت با کشورهای عضو اعلام مخالفت کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا بدون مشورت با کشورهای عضو، بر خلاف اصول و مبانی این اتحادیه است.

این موضع سودان نگرانی هایی را برای مقامات رژیم صهیونیستی که سال گذشته از سازش با خارطوم خبر دادند ایجاد کرده است.

در این راستا روزنامه عبری زبان معاریو نوشت که مسئولان دولت آمریکا اخیرا دیدارهایی با مقامات سودانی به منظور بررسی جزییات توافق عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی و جلوگیری از خروج سودان از این توافق داشتند.

طبق اعلام معاریو، دولت آمریکا فشارهایی بر مسئولان سودانی وارد کرده تا بتواند در نهایت آن ها را وادار به امضای رسمی توافقنامه نهایی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم صهیونیستی نگران عقب نشینی سودان از توافق سازش است

رژیم صهیونیستی نگران عقب نشینی سودان از توافق سازش است