مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 04:402021-10-16پزشكي

بی نیازی به واکسیناسیون که به طب سنتی نسبت داده شده به هیچ وجه صحت ندارد


متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: واکسیناسیون از جمله روش هایی است که انسان برای محافظت از خود در مقابل بیماری های عفونی و قابل انتقال بکار می گیرد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: واکسیناسیون از جمله روش هایی است که انسان برای محافظت از خود در مقابل بیماری های عفونی و قابل انتقال بکار می گیرد.

دکتر غلامرضا حقیقی در گفتگو با ایسنا، افزود: در بررسی منابع پزشکی طب سنتی ایرانی، مشاهده می کنیم بهاء الدوله رازی از جمله پزشکانی است که در قرون 9 و 10 هجری در مکتوباتش، نوعی واکسیناسیون خوراکی برای آبله را معرفی می کند و یا اینکه کرمانی نویسنده کتاب دقایق العلاج که حدود 200 سال قبل می زیسته از آبله کوبی در پیشگیری از ابتلا به فرم های شدید آبله بحث می کند.

وی ادامه داد: در سده های قبل در بعضی مناطق ایران مثل سیستان و بلوچستان با استفاده از ترشحات و مواد ناشی از آبله گاوی برای مبتلا کردن انسان به فرم خفیف آبله و پیشگیری از ابتلا به فرم شدید و عارضه دار یا مرگ آور به روش آبله کوبی استفاده شده است.

این متخصص طب سنتی ایرانی در ادامه گفت: پس از اختراع واکسن در سال 1798 توسط ادواردجنر، امید انسان به غلبه بر بیماری های عفونی افزایش یافت و اجرای برنامه های توسعه واکسینا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی نیازی به واکسیناسیون که به طب سنتی نسبت داده شده به هیچ وجه صحت ندارد

بی نیازی به واکسیناسیون که به طب سنتی نسبت داده شده به هیچ وجه صحت ندارد