مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 15:302021-10-15بين الملل

تنش دریایی میان روسیه و آمریکا


دریای ژاپن شاهد تنش دریایی میان دو کشتی جنگی روسی و آمریکایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی تلاش کرد مرز دولتی روسیه را در دریای ژاپن نقض کند، کشتی بزرگ روسی ضد زیردریایی ناوگان اقیانوس آرام "ادمیرال تیبروت" این نقض را متوقف کرد.

در تاریخ 15 اکتبر، حدود ساعت 17.

00 به وقت محلی، ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده Chafee DDG 90 ، که چند روز در دریای ژاپن بوده است، به آبهای سرزمینی فدراسیون روسیه نزدیک شده و "قصد داشت از مرز دولتی عبور کند" کشتی روسی"Admiral Tributs" ، که در منطقه بود ، به کشتی خارجی در کانال ارتباطات بین المللی در مورد غیرقابل قبول بودن چنین اقداماتی هشدار داد.

به کشتی آمریکایی نیز اطلاع داده شده است که در منطقه ای به دلیل "آتش توپخانه" در چارچوب رزمایش مشترک روسیه و چین "Maritime Interaction-2021" که از 14 تا 17 اکتبر در حال انجام است، نزدیک نشود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه امده است: "پس از اخطار دریافت شده ، ناوشکن آمریکایی Chafee ، به جای تغییر مسیر برای خروج از منطقه بسته، پرچم های رنگی خود را که نشان دهنده آماده شدن برای بلند شدن از عرشه بالگرد است، به این معنی که تغییر مسیر و سرعت غیرممکن است، بالا برد و سعی نمود مرز دولتی فدراسیون رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش دریایی میان روسیه و آمریکا

تنش دریایی میان روسیه و آمریکا