مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 09:502021-10-15اقتصادي

هدررفت سالانه 65 درصد آب شیرین کشاورزی و 20 درصد محصولات


عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه بیش از 130 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کنیم که از این میزان نزدیک به 15 تا 20 درصد بخاطر نبود مدیریت مناسب هدر می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در نشست ملی مطالبه گران حوزه آب و کشاورزی اظهار کرد: امکاناتی که به بخش کشاورزی داده می شود نسبت به بخش صنعت و خدمات کمتر است و سالیانه بیش از 130 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کنیم که از این میزان نزدیک به 15 تا 20 درصد بخاطر عدم مدیریت مناسب هدر می رود که بسیار رقم بالایی ست.

وی افزود: امسال به شدت از نظر میزان بارندگی دچار مشکل هستیم و کشاورزان زیادی از این حیث آسیب دیدند که سعی داریم با مطرح کردن راهکارهایی در تسهیل رفع مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: قانون بیمه کشاورزی که از مواردی است که دارای مشکلات عدیده است را دنبال می کنیم، ما در کمیسیون تخصصی سال ها به این موضوع پرداختیم و در حال حاضر بیش از 2 هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولت به بخش بیمه تزریق می کنیم اما اعتبارات کمی است و این موضوع نیاز به سه برابر اعتبارات فعلی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدررفت سالانه 65 درصد آب شیرین کشاورزی و 20 درصد محصولات

هدررفت سالانه 65 درصد آب شیرین کشاورزی و 20 درصد محصولات