مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 09:002021-10-15سياسي

نقش امام حسن عسکری (ع) در ایجاد و تثبیت اندیشه مهدویت


مدیر حوزه های علمیه استان زنجان گفت: امام حسن عسکری (ع) وظیفه سنگینی در معرفی امام زمان (عج) و تثبیت اندیشه مهدویت داشت.

- ایسنا/زنجان مدیر حوزه های علمیه استان زنجان گفت: امام حسن عسکری (ع) وظیفه سنگینی در معرفی امام زمان (عج) و تثبیت اندیشه مهدویت داشت.

حجت الاسلام جواد جعفری در گفت وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز امامت امام زمان (عج)، اظهار کرد: امام حسن عسکری (ع) در زندگی خود دو نقش بسیار متفاوت را برعهده داشت؛ از یک طرف باید امام بعد از خود را معرفی می کرد و از طرف دیگر باید او را از چشم دشمنان پنهان می داشت.

وی با اشاره به اینکه این دو نقش متضاد کار دشواری بود و امام حسن عسکری (ع) وظیفه سنگینی در دوران خود برعهده داشت، عنوان کرد: کسانی که به صورت جامع به زندگانی این امام بزرگوار توجه نکردند، ممکن است دچار شبهه شوند و بگویند امام عسکری (ع) فرزندی نداشت، در حالی که امام فرزند خود را از چشم دشمنان پنهان می کرد تا کسی متوجه وجود او نشود و شیعیان و اطرافیان از دستگیری و شکنجه در امان بمانند.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) در هنگام شهادت مادر خود را وصی قرار داد تا اموالش در اختیار او قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش امام حسن عسکری (ع) در ایجاد و تثبیت اندیشه مهدویت

نقش امام حسن عسکری (ع) در ایجاد و تثبیت اندیشه مهدویت