مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 08:202021-10-15سياسي

اعمال سنگین ترین فشارها به شیعه در دوره امام حسن عسکری (ع)


گسترش جریان تشیع از آفریقا تا ماوراءالنهر سبب شد ائمه به شدت تحت فشار قرار بگیرند که بیشترین فشار سیاسی و امنیتی در زمان امام حسن عسکری (ع) وارد شد.

- مشهد ـ کارشناس مسائل دینی گفت: گسترش جریان تشیع از آفریقا تا ماوراءالنهر سبب شد ائمه به شدت تحت فشار قرار بگیرند که بیشترین فشار سیاسی و امنیتی در زمان امام حسن عسکری (ع) وارد شد.

به گزارش، حجت الاسلام مسعود عالی صبح جمعه در مراسم معنوی دعای ندبه که در مجتمع فرهنگی بقیهالله مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب و یاران هر امام باید متوجه باشند که امام زمانشان چه مأموریتی دارد و در راستای همان مأموریت او را یاری دهند.

وی، هنر اصحاب و مقربین ائمه اطهار (ع) را درک رسالت زمانی امامشان دانست و ادامه داد: ائمه اطهار هر کدام ناظر به شرایط زمانه خود، رسالت های ویژه دارند.

این استاد اخلاق با بیان این که نگاه شیعیان باید به امام و تصمیمات امام زمانشان باشد، اضافه کرد: جامعه شیعی در سال های قبل از ورود امام رضا (ع) به ایران وجود داشت اما قدرتی نداشت و در محدودیت زندگی می کرد اما از زمان امام رضا (ع) قدرت یافت و اساسأ ایشان سبب گسترش کمی و کیفی تشیع بود.

وی با تبیین اقدامات کارشکنانه بنی عباس در مسیر تشیع و به ویژه خیانت های مأمون نسبت به امام رضا (ع)، افزود: مأمون موقعیت های بسیاری فراهم می کرد تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال سنگین ترین فشارها به شیعه در دوره امام حسن عسکری (ع)

اعمال سنگین ترین فشارها به شیعه در دوره امام حسن عسکری (ع)