مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 07:552021-10-15بين الملل

روسیه: اهداف «آکوس» نگران کننده است


وزارت خارجه روسیه می گوید تأمین زیردریایی های هسته ای برای استرالیا تحت پیمان آکوس، امنیت منطقه ایندوپاسیفیک را به مخاطره انداخته و خطر رقابت تسلیحاتی را تشدید می کند.

- ، وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که اهداف آکوس که پیمانی میان استرالیا، آمریکا و انگلیس است، به لحاظ امنیت منطقه ای و خطرات محسوس آغاز رقابت تسلیحاتی، مایه نگرانی است.

نیکلای نوزدرف از مسئولان دپارتمان آسیایی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تأمین زیردریایی های هسته ای برای استرالیا و ارائه سایر همکاری های نظامی به این کشور در چارچوب آکوس افزود: ضعیف کردن چارچوب آ سه آن و حفظ اثرپذیری رژیم منع اشاعه هسته ای از دیگر نگرانی هایی است که از این پیمان ناشی می شود.

پیشتر نیز سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود که هدف واشنگتن از ایجاد ائتلاف هایی چون آکوس شامل آمریکا، استرالیا، انگلیس و کوآد شامل هند، استرالیا، ژاپن و آمریکا، تضعیف چارچوب های قدیمی همکاری در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک است که تحت حمایت آ سه آن قرار دارند.

وزیر خارجه روسیه در تایید کارایی چارچوب های منطقه ای وابسته به آ سه آن (انجمن کشورهای آسیای جنوب شرقی)، افزود: این چارچوب ها همه کشورهای ایندوپاسیفیک از جمله چین، روسیه، هند و ژاپن را بر مبنای مساوات و با در نظر گرفتن من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه: اهداف «آکوس» نگران کننده است

روسیه: اهداف «آکوس» نگران کننده است