مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-15سياسي

کوتاهی در معرفت امام به کوتاهی در طاعت از خدا منجر می شود


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه به اندازه ای که انسان معرفت به معصوم پیدا کند به همان اندازه تقرب به خدا پیدا کرده است، گفت: اگر کسی در معرفت امام مقصر شد به تقصیر در معرفت خدا و اطاعت از او مبتلا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در سخنرانی شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت در بحث معرفت امام با اشاره به فراز لا فرق بینک و بینها إلاّ أنّهم عبادک وخلقک از دعای رجبیه اظهار کرد: ما نه باید در مقامات ائمه(ع) معتقد به غلو باشیم و نه تقصیر و کوتاهی داشته باشیم زیرا اگر کسی در معرفت امام مقصر شد به تقصیر در معرفت خدا مبتلا می شود.

وی با بیان اینکه مسیر تقرب ما به خدای متعال از مسیر معرفت معصوم است و به اندازه ای که انسان معرفت به معصوم پیدا کند به همان اندازه تقرب به خدا پیدا کرده است، افزود: مرز غلو این است که بدانیم معصومین عبد و مخلوق خدا هستند و اگر ما از مقامات ائمه غفلت کنیم موجب کوتاهی در مقام معرفت و طاعت خدا می شود و ما را از درجاتی که برای ما در نظر گرفته شده محروم می کند.

استاد حوزه علمیه با تصریح بر اینکه ما مکلف به معرفت امام هستیم، گفت: ائمه(ع) چون در قالب بشر هستند ما از مقاماتشان غافل می شویم و این کوتاهی در مقام معرفت به کوتاهی در مقام معرفت و طاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوتاهی در معرفت امام به کوتاهی در طاعت از خدا منجر می شود

کوتاهی در معرفت امام به کوتاهی در طاعت از خدا منجر می شود