مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 07:002021-10-15بين الملل

اعلام آمادگی آذربایجان برای عادی سازی روابط با ارمنستان/یک کشته در درگیری مرزی جدید


وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از آمادگی کشورش برای عادی سازی روابط با ارمنستان در چارچوب اصول قوانین بین المللی، حاکمیت و تمامیت ارضی خبر داد.

- وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان از آمادگی کشورش برای عادی سازی روابط با ارمنستان در چارچوب اصول قوانین بین المللی، حاکمیت و تمامیت ارضی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه دیلی صباح، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در سخنرانی در جریان شورای وزرای امور خارجه سازمان کشورهای مستقل همسود گفت: جمهوری آذربایجان آماده عادی سازی روابط با ارمنستان مطابق با قوانین بین الملللی به ویژه در زمینه حاکمیت و تمامیت ارضی به رغم تمامی مشکلات است.

او در ادامه متذکر شد که جمهوری آذربایجان بعد از سه دهه قادر به تضمین تمامیت ارضی خود با آزادسازی منطقه قره باغ از اشغال ارمنستان است و همچنین عنوان کرد که ارمنستان میراث فرهنگی، تاریخی و مذهبی جمهوری آذربایجان را از بین برده است.

بایراموف در حاشیه این نشست به دیدار سرگیی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه رفته و دو طرف در این دیدار بر سر روابط دواجنبه و همچنین اجرای اعلامیه آتش بس به بحث پرداختند.

با گذشت بالغ بر یک سال از جنگ دو کشور بر سر قره باغ، هم جمهوری آذربایجان و هم ارمنستان به دیوان عدالت بین المللی در شهر لاحه شکای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی آذربایجان برای عادی سازی روابط با ارمنستان/یک کشته در درگیری مرزی جدید

اعلام آمادگی آذربایجان برای عادی سازی روابط با ارمنستان/یک کشته در درگیری مرزی جدید