مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 مهر 1400 ساعت 06:252021-10-15سياسي

دوازدهمین شماره فصلنامه «نمایش شناخت» منتشر شد


شماره دوازدهم فصلنامه «نمایش شناخت» با موضوع «تئاتر ایرانی در برون مرز» منتشر شد.

- ، فصلنامه تخصصی نمایش شناخت که یکی از معدود نشریات غیردولتی حوزه تئاتر کشور محسوب می شود از سال 1397 به سردبیری نظر احمدی و با مشاوره علمی فرهاد ناظرزاده کرمانی، سعید فرهودی، مسعود دلخواه و حسین اسماعیلی به شکل مرتب انتشار یافته که شماره دوازدهم این نشریه نیز چون نوبت های گذشته به یک موضوع خاص اختصاص یافته است.

موضوع تئاتر ایرانی در برون مرز که این بار نمایش شناخت به آن پرداخته در واقع برای نخستین بار است که در یک نشریه تئاتری و در قالب یک ویژه نامه مطرح می شود.

از مطالب مهم این شماره می توان به گفتگو با بسیاری از کارورزان مهم حوزه تئاتر خارج از کشور همچون محمد یعقوبی، بهرخ بابایی و .

اشاره کرد.

پژوهش نامه عنوان یکی از پرونده های این شماره است که در خلال آن، چندین تن از محققان حوزه ادبیات نمایشی در جستارهایی به موضوع تئاتر ایرانی در برون مرز پرداخته اند که از آن جمله می توان به جستار تئاتر و دایاسپورا به قلم فرشته وزیری نسب دانش آموخته دانشگاه گوته آلمان اشاره کرد.

همچنین رسول نظرزاده نویسنده مجموعه چندجلدی زنان نمایشنامه نویس در مقاله خود نگاهی به چند متن و اجرای تئاتری در خارج از کشور داشته یا مهرنوش هاشم بابادی هنرمند ساکن ایتالیا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوازدهمین شماره فصلنامه «نمایش شناخت» منتشر شد

دوازدهمین شماره فصلنامه «نمایش شناخت» منتشر شد