مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 18:202021-10-14فرهنگي

سهراب سپهری میراث دار ادبیات عرفانی است


سهراب سپهری میراث دار ادبیات عرفانی است چراکه خیلی از مفاهیم عمیق شعر سهراب سپهری در آثار عطار سنایی، سعدی، حافظ و مولوی متجلی می شود.

- ایسنا/اصفهان یک پژوهشگر ادبیات فارسی گفت: سهراب سپهری میراث دار ادبیات عرفانی است چراکه خیلی از مفاهیم عمیق شعر سهراب سپهری در آثار عطار سنایی، سعدی، حافظ و مولوی متجلی می شود.

سوگل مشایخی، شامگاه (پنجشنبه_ 22 مهر) در آیین بزرگداشت سهراب سپهری در مشهد اردهال کاشان اظهار کرد: این شاعر با ادبیات کهن و مفاهیم فلسفی و ادبی و بن مایه های عرفانی آن، آشنایی عمیق داشته و آن را به زبان امروزی بیان کرده است و چه لذت بخش است که این اشتراک ها را بدانیم.

وی افزود: در حالی که برخی فکر می کنند هر شعر بدون وزن و قافیه مدلی از شعر سهراب سپهری است اما گاهی یک خط از شعر سهراب چند صفحه توضیح دارد و باید مبانی فلسفی و عرفانی آن را بدانیم تا بتوانیم از شعر او رازگشایی کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این پژوهشگر ادبیات فارسی، تصریح کرد: در مثنوی معنوی، دریا نماد حقیقت و ماهی نیز نماد عارفی است که در پی حق و حقیقت است، همانطور که حیات ماهی به وجود دریاست، حیات عارف نیز به وجود حقیقت است.

مشایخی به بیتی از مولانا اشاره کرد و گفت: هرکه جز ماهی ز آبش سیر شد، هر که بی روزیست روزش دیر شد همه موجودات اگر به آب بروند باید از آن بیرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهراب سپهری میراث دار ادبیات عرفانی است

سهراب سپهری میراث دار ادبیات عرفانی است