مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 16:102021-10-14سياسي

ریشه اصلی شروع منازعات مسلحانه سوریه، آب است


دانشیار حقوق عمومی و محیط زیست دانشگاه قم گفت: طبق گزارش های منتشره، دلیل اصلی شروع منازعات مسلحانه در سوریه به نحوه توزیع آب توسط مناطق محلی که در شهر درعا وجود داشت باز می گردد.

- ایسنا/قم دانشیار حقوق عمومی و محیط زیست دانشگاه قم گفت: طبق گزارش های منتشره، دلیل اصلی شروع منازعات مسلحانه در سوریه به نحوه توزیع آب توسط مناطق محلی که در شهر درعا وجود داشت باز می گردد.

دکتر علی مشهدی دانشیار حقوق عمومی و محیط زیست دانشگاه قم، امروز 22 مهرماه در همایش بین المللی حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در مناطق غرب آسیا که در تالار شیخ مفید قم برگزار شد، درخصوص استفاده از آب به عنوان سلاح در مخاصمات مسلحانه خاورمیانه از منظر حقوق بین الملل، عنوان کرد: امروزه در منطقه خاورمیانه مسأله آب هر چه زمان می گذرد بر اهمیت آن افزوده می شود و زمینه های درگیری مسلحانه در غرب آسیا به تخریب منابع طبیعی و مسأله آب باز می گردد.

وی بیان کرد: یکی از پژوهشگران این حوزه در گزارش خود معتقد بود که بیش از 80 درصد افرادی که به داعش پیوستند به دلیل بیکاری و خشکسالی بوده است.

مشهدی اظهار کرد: طبق گزارش های منتشره دلیل اصلی شروع منازعات مسلحانه در سوریه به نحوه توزیع آب توسط مناطق محلی که در شهر درعا وجود داشت باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه اصلی شروع منازعات مسلحانه سوریه، آب است

ریشه اصلی شروع منازعات مسلحانه سوریه، آب است