مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 08:302021-10-14فرهنگي

جواد مجابی؛ هنر روزنامه نگار و هنرمند ماندن


این که لیسانس حقوق قضایی و دکتر اقتصاد، 30 اثر رنگ و روغن و آبرنگ و صدها طرح جدی و کاریکاتور کشیده باشد نشان می دهد مختلف الاضلاعی بوده که نمی خواسته در یک زمینه محدود شود.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- 82 ساله شدن دکتر جواد مجابی، بهانه ای است تا از تنوع تحصیلات و علایق متنوع او یاد شود تا جدای کارنامه پُربار و غلبه نگاه هنری و وفاداری به روزنامه نگاری در عین چهره آکادمیک، نمونه ملموسی باشد از این که روزنامه نگاران می توانند عرصه های مختلف را تجربه کنند.

کما این که لیسانس حقوق قضایی داشت ولی دکترای خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه تهران گرفت و در عین حال هنرجوی رشته مجسمه سازی دانشکده هنرهای زیبا بود و خود نیز طراحی می کرد.

جواد مجابی سابقه کارمندی دو وزارتخانه دادگستری و فرهنگ و هنر از 1340 تا 1357 را هم داشت اما خود را خدمتگزار دولت نمی دانست چون اغلب اوقات در ادارات مربوطه حاضر نبود و از تمام مشاغل هم در سال 1358 اخراج شد.

در همین مدت 10 سالی هم دبیر گروه فرهنگی روزنامه اطلاعات بود و بعد از آن نیز با نشریات مختلف همکاری داشت.

همچنین جواد مجابی یکی از مسافران اتوبوس ارمنستان بود که عوامل خودسر که دو سال بعد افشا شدند می خواستند او و 20 نویسنده دیگر را در گردنه حیران ته دره بیندازد و جان به در بردند اما پس از آن اتفاق نیز رنگ وبوی سیاسی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جواد مجابی؛ هنر روزنامه نگار و هنرمند ماندن

جواد مجابی؛ هنر روزنامه نگار و هنرمند ماندن