مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:502021-10-14اقتصادي

مازندران 60 درصد مرکبات کشور را تامین می کند


معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران با 115 هزار هکتار باغ مرکبات و تولید بیش از 2 میلیون و 700 هزار ت در سال بیش از 60 درصد نیاز بازار داخل را تامین می کند.

- حسین مولایی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه برداشت نخستین محصول خانواده مرکبات، نارنگی پیش رس از اواسط مهرماه آغاز می شود و تا پایان آبان در باغ های مازندران ادامه دارد، اظهار کرد: 10 هزار هکتار از سطح زیرکشت باغ های مازندران به ارقام نارنگی های پیش رس هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال  میزان تولید نارنگی پیش رس در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد، گفت: این افزایش ناشی از شرایط مطلوب آب و هوایی و هم چنین مدیریت بهینه باغات توسط باغداران از جمله آبیاری و تغذیه مناسب و مبارزه به موقع با آفات و علف های هرز است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: در باغات درجه دو عملیات اصلاح و باغات درجه سه نوسازی و جایگزینی با ارقام اقتصادی و تجاری مناسب انجام می شود.

مولایی گفت:  مازندران با  115 هزار هکتار باغ مرکبات و تولید بیش از 2 میلیون و 700 هزار تن مرکبات در سال بیش از 60 درصد نیاز بازار داخل را تامین می کند و رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران 60 درصد مرکبات کشور را تامین می کند

مازندران 60 درصد مرکبات کشور را تامین می کند