مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-14پزشكي

«فقر» و «سوءتغذیه» از عوامل اصلی بروز بیماری سل


رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا زمانی که فقر، سوءتغذیه و عدم ارائه خدمات بهداشت و درمانی مناسب در دنیا وجود داشته باشد، - حسین بیگلری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به روز ملی سل، اظهار داشت: با توجه به اهمیت بیماری سل یک روز جهانی مصادف با چهارم فروردین ماه و همچنین و توسط برخی از موضوعات اصلی سلامت را زیر سایه برده، روز ملی سل فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به آحاد مردم است که بیماری سل وجود دارد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر فردی بیش از دو تا سه هفته علائم سرفه در کنار تب و تعریق شبانه، درد مفاصل، استخوان درد، کاهش وزن و بی اشتهایی داشت به فکر بیماری سل باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بیماری سل با خدمات ارزشمند که طی سال های اخیر انجام شده شانس بیش از 90 درصد درمانی را در کشور دارد، سل هم همچون سایر بیماری های عفونی قابلیت درمان دارد و از طریق لباس، غذا، حشرات منتقل نمی شود و راه انتقال آن تماس دراز مدت با فرد آلوده در زیر یک سقف است که تهویه مناسب ندارد.

بیگلری گفت: این بیماری یک بیماری عفونی و میکروبی است که از طریق دستگاه تنفس با سرفه و عطسه از یک فرد آلوده به افراد دیگر منتقل می شود، البت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فقر» و «سوءتغذیه» از عوامل اصلی بروز بیماری سل

«فقر» و «سوءتغذیه» از عوامل اصلی بروز بیماری سل