مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 06:352021-10-14اقتصادي

صادرات گردو با نفت برابری می کند


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صادرات گردو به عنوان محصول با ارزش با صادرات نفت برابری کرده و حتی ارزش بیشتری از طلای سیاه دارد.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صادرات گردو به عنوان محصول با ارزش با صادرات نفت برابری کرده و حتی ارزش بیشتری از طلای سیاه دارد.

خلیل نیکشاد 22 مهر مهرماه در جریان بازدید از طرح توسعه سر شاخه کاری گردو در خلخال اظهار کرد: به ازای سه کیلوگرم گردو ما می توانیم ارزآوری معادل یک بشکه نفت را داشته باشیم که ضروری است صادرات گردو، تجارت و برندسازی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی از پیگیری ها برای اخذ مجوز تأسیس ایستگاه تحقیقاتی گردو در خلخال خبر داد و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی مجوزهای لازم را صادر کرده تا ما بتوانیم در خلخال این ایستگاه تحقیقاتی را راه اندازی کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تأمین 500 اصله نهال گردو به صورت کشت بافت متناسب و سازگار با شرایط جوی جنوب استان خبر داد و گفت: استان های متعددی در این زمینه ورود پیدا کردند اما فعالیتی که در خلخال در بخش کشت بافت و سر شاخه کاری گردو انجام شده اقدامی بی نظیر همراه با بهره وری بالاست.

نیکشاد خلخال را قطب تولید گردو با نیمی از تولید این محصول در استان نام برد و افزود: از چهار هزار و 500 هکتار سطح باغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات گردو با نفت برابری می کند

صادرات گردو با نفت برابری می کند