مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 05:052021-10-14سياسي

حکم شرعی برپایی جلسات نهم ربیع الاول/آیا حکم وحدت منافاتی با تبری دارد؟


مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به حکم شرعی برپایی جلسات نهم ربیع الاول گفت: شرکت در چنین جلساتی حرام است و باید مبدل به جشن آغاز امامت و ولایت امام زمان (عج) شود.

- ، اظهار کرد: برپایی جلساتی تحت عنوان جلسات عید الزهرا در روز نهم ربیع الاول توسط بعضی از افراد سه منشأ و ریشه دارد که زمان قتل خلیفه دوم، حدیث رفع قلم و تبری از دشمنان از جمله آنهاست.

وی با اشاره به اینکه باید دقت کنیم که از لحاظ تاریخی زمان قتل خلیفه دوم هیچ ارتباطی با نهم ربیع الاول نداشته و مشابهت اسمی عمر بن سعد با خلیفه دوم موجب این اشتباه تاریخی شده است، بیان کرد: به گفته علامه مجلسی در زادالمعاد، عمربن سعد در روز نهم ربیع الاول به دست مختار ثقفی کشته شده است.

مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس منابع تاریخی خلیفه دوم در روز 26 یا 27 ذی الحجه توسط ابولؤلؤ غلام مغیره بن شعبه مجروح شد و سه روز بعد در روز 29 و بنابر قولی سی ام ذی الحجه از دنیا رفت، گفت: همچنین بر اساس گزارش های تاریخی، بیعت با عثمان، خلیفه بعد از عمر، در اواخر ذی الحجه یا اوایل ماه محرم انجام شده است.

سند روایت رفع قلم نامعتبر است وی با اشاره به حدیث موسوم به رفع قلم تاکید کرد: در برخی مجالسی که برگزار می شود، روایتی بیان می شود و می گویند این روز رفع القلم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم شرعی برپایی جلسات نهم ربیع الاول/آیا حکم وحدت منافاتی با تبری دارد؟

حکم شرعی برپایی جلسات نهم ربیع الاول/آیا حکم وحدت منافاتی با تبری دارد؟