مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-14اقتصادي

اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیم زارهای 15 استان کشور


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیمزارها در استان آذربایجان شرقی و 14 استان دیگر کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علی رخ افروز در همایش طرح جهش تولید دیمزار ها در تبریز با بیان اینکه این طرح به کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح به مدت 5 سال برای افزایش محصولات کشاورزی بخصوص در غلات و علوفه که وابسته به نزولات آسمانی و دیم هستند اجرا می شود.

وی با اشاره به اهداف طرح جهش تولید در دیمزار ها افزود: این طرح با استفاده از مکانیزاسیون جدید شخم زدن زمین کشاورزی، برای جلوگیری از فرسایش خاک و ذخیره سازی آب صورت می گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در این طرح بخشی از هزینه های کشاورزی به روش دیم را دولت پرداخت می کند گفت: روشهای نوین کشاورزی باعث افزایش استفاده بیشتر از آب و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.

وی با بیان اینکه در اراضی دیم  15 استان در نظر گرفته شده پرداخت تسهیلاتی از قبیل خرید ادوات کشاورزی و کمک هزینه بیمه محصولات بر عهده دولت است افزود: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان عملیاتی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیم زارهای 15 استان کشور

اجرای گام دوم طرح جهش تولید در دیم زارهای 15 استان کشور