مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 17:002021-10-13بين الملل

اذعان رابرت مالی به پایبندی ایران به برجام


رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اذعان کرد ایران تا زمانی که آمریکا از توافق برجام خارج نشده بود، به تعهدات خود در برجام عمل می کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که روز چهارشنبه به وقت محلی در اندیشکده کارنگی سخن می گفت، افزود اگر دولت پیشین آمریکا از برجام خارج نشده بود ما در این نقطه نبودیم.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شد دولت بایدن پیشنهاداتی را مطرح کرد که اگر ایران وارد مذاکره می شد و به تفاهم می رسیدیم تمام تحریم هایی که با برجام در تناقض یا ناسازگار بودند، به سرعت لغو می شدند بنابراین از نظر اعتماد سازی این مهمترین اقدامی بود که دولت بایدن می توانست آن را انجام دهد.

رابرت مالی تصریح کرد مهمترین اقدام اعتماد سازی این بود که ما به ایران بگوییم آماده ایم تمام تحریم های وضع شده در دولت ترامپ را که ناسازگار با برجام بودند، لغو کنیم و این مساله ای است که امروز نیز با آن روبرو هستیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درعین حال برغم اعتراف به نقض برجام از سوی واشنگتن مدعی شد که فکر می کنم ایرانی ها باید انتخاب کنند می خواهند به این مسیر بازگردند یا راه دیگری را انتخاب می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان رابرت مالی به پایبندی ایران به برجام

اذعان رابرت مالی به پایبندی ایران به برجام