مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 15:352021-10-13بين الملل

دولت کامبوج در خصوص فعالیت نظامی چین در این کشور توضیح دهد!


سفیر ایالات متحده آمریکا در کامبوج طی اظهاراتی مداخله جویانه، دولت کامبوج را به عدم شفافیت در ارائه اطلاعات مربوط به ساخت بزرگترین پایگاه نظامی دریایی چین در این کشور متهم کرد.

- به نقل از رویترز، سفیر ایالات متحده آمریکا در کامبوج طی اظهاراتی مداخله جویانه، دولت کامبوج را به عدم شفافیت در ارائه اطلاعات مربوط به ساخت بزرگترین پایگاه نظامی دریایی چین در این کشور متهم کرده و گفت که دولت کامبوج باید اطلاعات کامل مربوط به ساخت این پایگاه را در اختیار مردم خود قراردهد.

بر اساس این گزارش، مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی آمریکا با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که تصاویر دریافتی از ماهواره ها نشان دهنده ساخت سه سازه جدید و یک جاده مربوط به پروژه ساخت پایگاه نظامی دریایی چین در کامبوج طی ماه های آگوست و سپتامبر است.

در همین حال، چاد رودمییر سخنگوی سفارت آمریکا در کامبوج نیز با انتشار بیانیه ای مجزا گفت که هرگونه حضور نیروهای نظامی خارجی در رئام ناقض قانون اساسی کمبوج بوده و همچنین امنیت منطقه ای را زیر سوال خواهد برد.

وی همچنین افزود: دولت کامبوج در مورد هدف، ماهیت و محدوده این پروژه یا نقش ارتش جمهوری خلق چین که نگرانی هایی را در مورد استفاده مورد نظر از تاسیسات دریایی ایجاد کرده، شفافیت کامل از خود نشان نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت کامبوج در خصوص فعالیت نظامی چین در این کشور توضیح دهد!

دولت کامبوج در خصوص فعالیت نظامی چین در این کشور توضیح دهد!