مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 13:402021-10-13سياسي

انرژی مثبت یا همان تفأل از جناب حافظ بزرگوار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش به مناسبت روز حافظ نوشت: به نام خدای عارفان برای دریافت و نزدیک شدن به آگاهی و باورِ "حافظ" باید نقاطی را مورد توجه قرار دهیم.

نقطه اول؛ دیوان و اشعار جناب حافظ است.

در مورد خود حافظ و شخصیت ژرف او در این نوشتار سخنی طرح نمی شود و به کتابهای متعدد، از آن جمله کتاب "عرفان حافظ" نوشته شهید استاد مطهری شما را رهسپار می نمایم.

اما در مورد دیوان حافظ؛ در آغاز عرضه بدارم که دیوان حافظ سراسر با زبان "رمز" است.

در رمز بودن عزلیات حافظ تردیدی نیست و شرح مخصوص خود را می طلبد، برخلاف "جناب سعدی" که با زبان "شعر" حرف زده و قابل فهم است.

ببینید بزرگان ما با دیوان حافظ اُنس خاصیی داشته اند؛ 1 ) حکیم و محدث بزرگ جناب فیض کاشانی ، همواره دیوان حافظ کنارش بوده و مهمتر اینکه در وصف بلندای اشعار حافظ چنین سروده : 《ای یار مخوان ز اشعار الا غزل حافظ اشعار بود بیکار الا غزل حافظ استادغزل سعدیست نزدهمه کس لیکن دل را نکند بیدار الا غزل حافظ》 2 ) از مرحوم عارف بزرگ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی مکررنقل شده است که ایشان، در قنوت نماز شب با حال تضرع این غزل حافظ را زمزمه میکرده : 《زان پیش تر که عالم فانی شود خراب ما را ز جام باده گلگون خراب کن 》 3 ) علامه طباطبایی ؛ دیوان حافظ را در میان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی مثبت یا همان تفأل از جناب حافظ بزرگوار

انرژی مثبت یا همان تفأل از جناب حافظ بزرگوار