مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 10:352021-10-13سياسي

ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ بازدید کردند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از حضور و بازدید کارشناسان یونسکو در کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ و ارزیابی این بنای تاریخی به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی خبر داد.

- ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از حضور و بازدید کارشناسان یونسکو در کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ و ارزیابی این بنای تاریخی به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی خبر داد.

فریدون محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ارزیابان سازمان علمی و تحقیقاتی ملل متحد (یونسکو) صبح امروز در سفر نیم روزه خود به شهرستان ساوجبلاغ، اولین اثر تاریخی واجد شرایط استان برای ثبت در فهرست میراث جهانی را بررسی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات مرمتی در بنای مزبور طی سال گذشته افزود: در روزهای اخیر علاوه بر ساماندهی و پاکسازی محوطه، آلودگی های بصری احتمالی رفع و دیواره های و کف بنای تاریخی به شیوه تخصصی شستشو شد.

این مسئول بیان کرد: پس از بازدید و بررسی عملیات های مرمت و آماده سازی مجموعه ینگی امام، ارزیابان یونسکو گزارش جامعی از روند فعالیت و تغییر کاربری آن به منظور تداوم ادامه حیات آن تهیه و تدوین کردند.

محمدی یادآور شد: کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ به عنوان تنها اثر شاخص البرز در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و با پیگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ بازدید کردند

ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ بازدید کردند