مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 07:252021-10-13سياسي

در آستانه سالروز حماسه پاتک زید: «خانه عموحسین» در اردکان رونمایی می شود


رییس حوزه هنری یزد از برگزاری محفل شب خاطره دفاع مقدس و رونمایی کتاب «خانه عموحسین» به مناسبت سالروز حماسه غرورآفرین پاتک زید در شهرستان اردکان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمدصادق کوچک زاده با اشاره به نقش مؤثر رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس، حماسه پیروزمندانه پاتک زید را برگ زرینی در تاریخ افتخارات و مجاهدت های رزمندگان استان یزد در دفاع مقدس برشمرد و گفت: در روز 25 مهرماه 1363 ارتش مجهز رژیم بعث عراق تهاجم گسترده ای را در منطقه کوشک و خط پدافندی زید آغاز کرد ولی رزمندگان غیور تیپ پیروز 18 الغدیر، شجاعانه در مقابل دشمن بعثی مقاومت کردند و آنان را به عقب راندند.

وی با اشاره به ثبت و ماندگاری این واقعه حماسی افزود: کتاب خانه عموحسین نوشته مصطفی زمانی فر در 250 صفحه، مقاومت، جانفشانی و ابتکارات رزمندگان یزدی همچون حفر تونل در پاتک زید و دوران دفاع مقدس را روایت می کند.

رییس و عشا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خانه شهید اردکان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم فرماندهان و رزمندگان شرکت کننده در پاتک زید به بیان خاطراتی از رشادت ها و حماسه آفرینی های این واقعه می پردازند.

حسین میرجهانی اهل اردکان یزد، معروف به عموحسین ، رزمنده مخلص و مقنی خبره جبهه های نبرد حق علیه باطل بود که با استفاده از هنر حف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آستانه سالروز حماسه پاتک زید: «خانه عموحسین» در اردکان رونمایی می شود

در آستانه سالروز حماسه پاتک زید: «خانه عموحسین» در اردکان رونمایی می شود