مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 07:052021-10-13سياسي

آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی، بزرگمردی به بلندای تاریخ


تشکیل حزب برادران مهم ترین حرکت مذهبی، سیاسی آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی بود که با هدف ایجاد خط دفاعی دینی در برابر حزب توده و حامیان آن صورت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، از فرهنگ شهر به سمت شهرک گلستان در حرکت بودم، به میدان احسان که رسیدم بهتر دیدم از بزرگراه حسینی الهاشمی، ادامه مسیر را طی کنم، ناخودآگاه به اسم بزرگراه فکر کردم و اینکه حسینی الهاشمی چه کسی بوده و چه کارهایی انجام داده است؟ این سوال ذهنی باعث شد که کنجکاوانه و پرسش گرایانه به جستجو بپردازم و اطلاعاتی از حضرت سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی، کسب کنم.

آیت الله سید نورالدین شیرازی در رجب 1312 (ه ق) مطابق 1274( ه ش) در شیراز و در خانواده ای متدین و روحانی متولد شد.

پدرش سید ابوطالب، مجتهد و صاحب کتاب اسرارالعقاید بود.

مقدمات را نزد پدر در شیراز به پایان رساند و حدود 20 سال داشت که برای تحصیل، به عتبات مشرف شد و نزد آیت الله سید محمدکاظم یزدی، میرزا محمدتقی شیرازی و شیخ الشریعه اصفهانی به تحصیل در فقه و اصول پرداخت و به درجه ی اجتهاد نائل آمد.

پس از درگذشت پدرش در سال 1305 (ه ش)، به شیراز بازگشت و به کارهای تبلیغی و دینی پرداخت و در دوره رضاخان به دلیل مبارزه با سیاست، دو بار در سال های 1306 و 1308 از شیراز تبعید شد، که با اصرار مردم شیراز بازگردانیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی، بزرگمردی به بلندای تاریخ

آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی، بزرگمردی به بلندای تاریخ