مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 07:002021-10-13اقتصادي

استحصال 20 میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال به لحاظ بحران کم آبی و وجود خشکسالی استحصال 20 میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال به لحاظ بحران کم آبی و وجود خشکسالی استحصال 20 میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد.

خلیل نیکشاد 21 مهر در نشست مشترک با اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل با اعلام این خبر افزود: به دلیل تغییر و اصلاح الگوی کشت و حرکت های اساسی در جهت استفاده از ترکیب کشت محصولات کم آب بر، کشاورزان در بحث تولید و مدیریت مزرعه و تولید محصولات با بحران آب مواجه نشدند.

وی اضافه کرد: کشاورزان مرکز استان در سطحی معادل 6 هزار هکتار اقدام به کشت حبوبات کرده اند که از لحاظ کم آب بری و تقویت زمین و دارابودن ارزش اقتصادی بالا از لحاظ کمی و اقتصادی یک موفقیت است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تدوین سند 20 ساله راهبردی توسعه استان گفت: برای گذر از بحران ها و رسیدن به افق های موفقیت در سال های آتی در تولیدات کشاورزی برنامه محور و همراهی علوم تحقیقات، تکنولوژی و ترویجی که همان کشاورزی صنعتی می باشد سعی شده است تا به صورت عملی گذر موفقیت آمیزی از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی داشت باشیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استحصال 20 میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد

استحصال 20 میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد