مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 00:552021-10-12بين الملل

نگرانی کشورهای همسایه افغانستان از آینده منطقه


یک دیپلمات پیشین کشورمان ابراز عقیده کرد: کشورهای همسایه نگران آینده افغانستان هستند و تلاش می کنند تا نشست ها و گفت وگوها به سمتی برود که طالبان اقداماتی را انجام دهد که این سرزمین پناهگاهی برای گروه های افراطی نباشد.

- یک دیپلمات پیشین کشورمان ابراز عقیده کرد: کشورهای همسایه نگران آینده افغانستان هستند و تلاش می کنند تا نشست ها و گفت وگوها به سمتی برود که طالبان اقداماتی را انجام دهد که این سرزمین پناهگاهی برای گروه های افراطی نباشد.

محسن روحی صفت در گفت وگو با ایسنا در خصوص نقش کشورهای همسایه برای کمک به حل مشکل افغانستان گفت: کشورهای همسایه افغانستان نگران آینده منطقه هستند و این کشورها شامل ایران، روسیه، چین و پاکستان می باشند.

وی تصریح کرد: البته نباید فراموش کنیم که گروه های افراطی در افغانستان یک خطر بالقوه علیه منافع این کشورها هستند و آنچه که در افغانستان شاهد بودیم جریانی است که گفت وگو می کند و دارای منش و روش میانه رو است اما آنچه که قدرت بیشتری در اختیار دارد همین گروه های افراطی هستند که روابط نزدیکی با گروه هایی در خارج از مرزها در خاورمیانه و آسیای میانه دارند.

این دیپلمات پیشین کشورمان در افغانستان همچنین بیان کرد: همین مسئله نگرانی کشورهای همسایه را بیشتر کرده و گفت وگوها در جهت این خواهد بود که طا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی کشورهای همسایه افغانستان از آینده منطقه

نگرانی کشورهای همسایه افغانستان از آینده منطقه