مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 15:152021-10-12سياسي

رونمایی از قدیمی ترین نسخه خطی دیوان حافظ


همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نود و هشتمین برنامه «سه شنبه های علمی فرهنگی» خود را به معرفی قدیمی ترین نسخه خطی دیوان حافظ موجود در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس اختصاص داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، همزمان با سالروز بزرگداشت حافظ شیرازی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نود و هشتمین برنامه سه شنبه های علمی فرهنگی خود را به معرفی قدیمی ترین نسخه خطی دیوان حافظ موجود در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس اختصاص داد.

در این برنامه فرهنگی که با حضور حجت الاسلام سیدجلال حسینی، ریاست این سازمان در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد، دکتر مرتضی عمرانی، استاد دانشگاه پیام نور مشهد طی سخنانی به معرفی نسخه خطی دیوان حافظ دانشگاه پنجاب لاهور با تکیه بر مقدمه جامع محمد گلندام پرداخت.

عمرانی با اشاره به وجود بزرگانی چون سعدی، مولوی و حافظ در زبان و ادب پارسی، وجود بزرگان ادب ایران را مایه اعتلای ذوق و ادب ایرانی برای تمام عالم خواند و اشعار ایشان را  جزیی جدایی ناپذیر از زندگی، اندیشه و حافظه جمعی ایرانی عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از قدیمی ترین نسخه خطی دیوان حافظ

رونمایی از قدیمی ترین نسخه خطی دیوان حافظ