مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 11:152021-10-12اقتصادي

روایت ابتکار زنبوردار لرستانی برای تولید عسل مرغوب/ باورهای غلط را کنار بگذاریم


محمد کنعانی یکی از زنبوردارانی است که روی سلامت محصول تولیدی خود برنامه ریزی کرده است، او به دنبال این است که با حذف داروهای شیمیایی یک عسل سالم و با کیفیت را تحویل مشتری بدهد.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، علاقه به طبیعت باعث شد که وی چهارسال پیش به پرورش زنبورعسل روی بیاورد، شرکت در کلاس های فنی و حرفه ی در حوزه گیاهان دارویی سبب شده که کنعانی شناخت بهتری از داروها به دست بیاورد و همین آموخته ها را در حوزه کاری خود یعنی پرورش زنبور عسل به کار ببندد.

علاقه کنعانی به پرورش زنبورعسل موجب شده که وی به تحصیل در این رشته روی بیاورود به طوری که هم اکنون دانشجوی رشته کاردانی زنبورداری است.

وی با اشاره به اینکه تلاش من در پرورش زنبورعسل تولید محصول سالم بوده است، می گوید: برخلاف بسیاری از زنبورداران که همه فکرشان تولید بالا است اما من تمرکزم را تولید محصول سالم گذاشته ام، و در این راستا مطالعات زیادی هم انجام داده ام.

این پرورش دهنده زنبورعسل بیان می کند: حدود 60 تا 70 کندو دارم هر چند می توانم تولید بالایی داشته باشم اما برای من افزایش عسل  ملاک نبوده است بلکه عسل با کیفیت مدنظرم است.

متاسفانه بیشتر محصولات کشاورری و دامداری  نه تنها در استان بلکه در کشور ناسالم هستند علت آن هم استفاده از داروهای شیمیایی و ناآگاهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت ابتکار زنبوردار لرستانی برای تولید عسل مرغوب/ باورهای غلط را کنار بگذاریم

روایت ابتکار زنبوردار لرستانی برای تولید عسل مرغوب/ باورهای غلط را کنار بگذاریم