مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 10:202021-10-12بين الملل

دختر افغان در صدد بازگشایی کتابخانه ای است که با آمدن طالبان تعطیل شده بود


استان (ولایت) هلمند در جنوب افغانستان که از آن به عنوان «قلمرو دیرین طالبان» یاد شده، هرگز جایی مناسب برای کار و فعالیت زنان نبوده است.

- استان (ولایت) هلمند در جنوب افغانستان که از آن به عنوان قلمرو دیرین طالبان یاد شده، هرگز جایی مناسب برای کار و فعالیت زنان نبوده است.

یک کتابدار زن در شهر لشگرگاه افغانستان می گوید که در صدد است تنها کتابخانه مختص زنان در این شهر را که پس از ورود طالبان تعطیل شده بود بازگشایی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، حمیرا نوروزی، دختر 23 ساله و کارمند بخش بهداشت در استان (ولایت) هلمند که پیش تر به ابتکار خود کتابخانه ای مختص زنان در لشگرگاه دایر کرده بود، ظهر روز سیزدهم اوت از ورود طالبان به این شهر مطلع شد.

او بلافاصله پس از شنیدن این خبر تصمیم گرفت کتابخانه خود را تعطیل کند.

حمیرا یک روز بعد وقتی با برادرش برای بردن کتاب ها به محل مراجعه کرد، متوجه شد که پنجره های کتابخانه شکسته شده و برخی کتاب ها آسیب دیده اند.

استان (ولایت) هلمند در جنوب افغانستان که از آن به عنوان قلمرو دیرین طالبان یاد شده، هرگز جایی مناسب برای کار و فعالیت زنان نبوده است.

با این حال حمیرا نوروزی پیش از این 48 هزار افغانی (معادل 530 دلار) از پس انداز حقوق خود به عنوان پرستار یک بیمارستان محلی را، به خریدن کتاب و راه اندازی تنها کتابخانه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دختر افغان در صدد بازگشایی کتابخانه ای است که با آمدن طالبان تعطیل شده بود

دختر افغان در صدد بازگشایی کتابخانه ای است که با آمدن طالبان تعطیل شده بود