مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 09:252021-10-12پزشكي

لزوم استفاده از داروهای گیاهی در کنترل دیابت


رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دیابت را یک بیماری پیچیده و مزمن خواند و گفت: طیف وسیعی از گیاهان با خاصیت ضد دیابتی مشخص شده اند که توجیه علمی و منطقی برای استفاده از آنها در درمان دیابت وجود دارد.

- رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دیابت را یک بیماری پیچیده و مزمن خواند و گفت: طیف وسیعی از گیاهان با خاصیت ضد دیابتی مشخص شده اند که توجیه علمی و منطقی برای استفاده از آنها در درمان دیابت وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ادامه سلسله وبینار های علمی گروه تحقیقاتی علوم دارویی-سنتی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم وبینار نقش فرآورده های طبیعی در مدیریت بیماری های غدد برگزار شد.

دکتر باقر لاریجانی، رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دیابت را یک بیماری پیچیده و مزمن خواند که یکی از بزرگترین تهدیدهای بهداشت و سلامت جهانی و در زمره سه بیماری اول از دسته بیماریهای غیرواگیر است.

وی با بیان این که شیوع جهانی دیابت در چند دهه گذشته به سرعت افزایش یافته، تصریح کرد: بر اساس جدیدترین اطلس انجمن بین المللی دیابت در سال 2019 بالغ بر 463 میلیون بزرگسال 20 تا 79 ساله، مبتلا به دیابت بودند که پیش بینی می شود این مقدار تا سال 2045با افزایش 51 درصدی به 700 میلیون نفر برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم استفاده از داروهای گیاهی در کنترل دیابت

لزوم استفاده از داروهای گیاهی در کنترل دیابت