مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 07:502021-10-12فرهنگي

راز ماندگاری حافظ در پیچیدگی همراه با سادگی اشعار نهفته است


یک پژوهش گر زبان و ادبیات فارسی با اشاره به فراز و نشیب های دوران زندگی حافظ و تأثیر آن بر زندگی و ماندگاری آثارش، گفت: راز ماندگاری حافظ در پیچیدگی همراه با سادگی اشعار و دیدگاه او نهفته است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهش گر زبان و ادبیات فارسی با اشاره به فراز و نشیب های دوران زندگی حافظ و تأثیر آن بر زندگی و ماندگاری آثارش، گفت: راز ماندگاری حافظ در پیچیدگی همراه با سادگی اشعار و دیدگاه او نهفته است.

فرزاد قائمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص عصر زندگی حافظ و فراز و نشیب های زندگی او اظهار کرد: حافظ در روزگار پریشانی می زیسته است.

گرچه دوره زندگی حافظ فاصله زمانی زیادی با سال های پرخون حمله مغول داشته و آرامشی نسبی بر جامعه ایران حکم فرما بوده اما این آرامش همانند گل های بهاری سست و بی اعتبار بوده است؛ به گونه ای که طوایف مختلف به شهرهای مختلف هجوم می برده و آرامش شهر را از بین می بردند و شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی ادامه داد: روزگار گام نهادن حافظ به عرصه شاعری مقارن با حکومت آل اینجو و به ویژه پادشاه شعردوست و فرهنگ پرور این طایفه بوده است؛ لذا فرصت مساعد و مناسبی برای رشد و بالندگی این شاعر خلاق مهیا شده بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز ماندگاری حافظ در پیچیدگی همراه با سادگی اشعار نهفته است

راز ماندگاری حافظ در پیچیدگی همراه با سادگی اشعار نهفته است