مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 06:102021-10-12پزشكي

طاعون نشخوارکنندگان را بهتر بشناسیم


در حال حاضر پیشگیری که شامل واکسیناسیون، ضدعفونی آبشخور های دام ها و تخلیه مراتع کانون های آلوده از وجود دام است، بهترین راه مقابله با طاعون است.

- مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطری ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطری ندارد، گفت: منشا این بیماری ویروسی است که نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می کند و قابلیت سرایت به انسان را ندارد.

دکتر گلپایگانی افزود: در حال حاضر پیشگیری که شامل واکسیناسیون، ضدعفونی آبشخور های دام ها و تخلیه مراتع کانون های آلوده از وجود دام است، بهترین راه مقابله با طاعون است.

او گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با عنوان طاعون بزی نیز شناخته می شود، یک بیماری کشنده حاد با واگیر بسیار بالا است که نشخوار کنندگان کوچک و شتر ها را درگیر می کند.

دکتر گلپایگانی افزود: علائم این بیماری تب، ترشحات چشم و بینی، تورم دهان، اسهال، ذات الریه همراه با سختی تنفس بوده که گاهی منجر به مرگ نیز می شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: ترشحات مختلف بدن دام مانند ترشحات چشم، بینی، دهان و مدفوع آبکی حاوی مقدار زیادی موربیلی ویروس هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طاعون نشخوارکنندگان را بهتر بشناسیم

طاعون نشخوارکنندگان را بهتر بشناسیم