مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 06:102021-10-12سياسي

نکاتی درباره انتخابات پارلمانی عراق


انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه هفته جاری با مشارکت حدود 44 درصد کسانی که کارت شرکت در انتخابات را در اختیار داشتند، برگزار گردید که این عدد در مقیاس با انتخابات قبل یک تا دو درصد کاهش مشارکت را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سعدالله زارعی در روزنامه کیهان نوشت: انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه هفته جاری با مشارکت حدود 44 درصد کسانی که کارت شرکت در انتخابات را در اختیار داشتند، برگزار گردید که این عدد در مقیاس با انتخابات قبل یک تا دو درصد کاهش مشارکت را نشان می دهد.

به عبارت دیگر در این انتخابات حدود ده میلیون نفر از نزدیک به 25 میلیون واجد شرایط رأی، و یا از حدود 22 میلیون نفر از کسانی که کارت مشارکت دریافت کرده بودند، به پای صندوق رأی آمدند.

این مشارکت در عراق و به خصوص در این فضا تا حدی مناسب تلقی می شود کما اینکه اساساً در آن دسته از کشورهای عربی که در آنها انتخابات برگزار می شود، مشارکت مردم از همین حدود فراتر نمی رود.

با توجه به نتایج اولیه انتخابات و کیفیت منتخبین، درباره احتمال تحول عمده در فضای سیاسی عراق نکات زیر قابل توجه می باشد: 1- این پنجمین انتخابات پارلمانی عراق پس از سقوط رژیم صدام حسین و دومین انتخابات مجلس عراق پس از غلبه بر تروریزم تکفیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره انتخابات پارلمانی عراق

نکاتی درباره انتخابات پارلمانی عراق