مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 05:402021-10-12پزشكي

ارتباط ناامنی غذایی در دوران بارداری و کوتاهی قد نوزادان


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کردند که ناامنی غذایی در دوران بارداری می تواند اثرات مخرب مادام العمر بر رشدونمو کودکان داشته باشد.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کردند که ناامنی غذایی در دوران بارداری می تواند اثرات مخرب مادام العمر بر رشدونمو کودکان داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناامنی غذایی در شش ماه اول زندگی، از طریق تغییر در شروع و مدت زمان شیردهی، رشد نوزاد را تحت می گذارد.

ولی با این وجود، مطالعات محدودی در مورد تأثیر ناامنی غذایی بر شاخص های رشد نوزاد انجام شده است.

بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یک بررسی تاثیر ناامنی غذایی در دوران بارداری را بر شاخص های رشد نوزادان بررسی کردند.

در این مطالعه نوزادان دارای امنیت غذایی با کودکانی که از مادران فاقد امنیت غذایی متولد شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

این بررسی نشان داد احتمال این که کودکانی که از مادران دارای عدم امنیت غذایی متولد شده بودند، در بدو تولد، چهار ماهگی و شش ماهگی دچار کوتاه قدی باشند، بیشتر است.

با این حال، مقایسه بین گروه دارای امنیت غذایی و ناامنی غذایی نشان داد که وزن هنگام تولد، قد هنگام تولد، اندازه دور سر هنگام تولد، تفاوت معنی داری بین گروه ها ندارند، اگرچه نوزادانی که از زنان با ناامنی غذایی به دنیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط ناامنی غذایی در دوران بارداری و کوتاهی قد نوزادان

ارتباط ناامنی غذایی در دوران بارداری و کوتاهی قد نوزادان