مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 05:202021-10-12بين الملل

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از خلف وعده های طالبان درباره زنان


آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد وعده های نقض شده طالبان به زنان و دختران در افغانستان را محکوم کرد و از سوی دیگر از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی، - آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد وعده های نقض شده طالبان به زنان و دختران در افغانستان را محکوم کرد و از سوی دیگر از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی، نقدینگی به این کشور تزریق کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به قنل از یورونیوز، وی در دیدار با رسانه ها در مقر سازمان ملل متحد گفت: من بسیار نگرانم وعده هایی که طالبان به زنان و دختران افغان داده اند رعایت نشود.

وی افزود: من از طالبان می خواهم که به وعده های خود به زنان و دختران عمل کنند و به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر و حقوق بین المللی پایبند باشند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که این موضوعات را رها نخواهند کرد و اطمینان داد که سازمان ملل هر روز با رهبران طالبان در مورد این موضوعات صحبت می کرد.

طالبان از نیمه ماه اوت قدرت را در افغانستان در دست گرفته است اما هنوز از مشروعیت بین المللی برخوردار نیست.

آنتونیو گوترش با یادآوری این مطلب که از سال 2001 میانگین زمان تحصیل در مدارس افغانستان از شش سال به 10 سال رسیده است گفت: خلف وعده ها منجر به نابودی رویاهای زنان و دختران در افغانستان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از خلف وعده های طالبان درباره زنان

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از خلف وعده های طالبان درباره زنان