مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 02:452021-10-11سياسي

زیرخاکی یک روستا در سیرجان/حمام قدیمی که احیا شد


حمام تاریخی آباده سیرجان معروف به حمام علی دلاک، به همت جوانان این محله از زیر خاک بیرون آمد تا بتوان این حمام قدیمی را احیاء و ثبت ملی کرد.

- خبرگزاری فارس _کرمان؛ محمدایران نژاد: حمام تاریخی آباده سیرجان معروف به حمام علی دلاک، به همت جوانان این محله از زیر خاک بیرون آمد تا بتوان این حمام قدیمی را که در کنار دو برج و یک بادگیر قدیمی و دو درخت کهنسال بنه پسته و توت سفید شکرک منطقه آباده سیرجان است، مرمت و احیاء کرد.

 پایه های حمام تاریخی آباده در دوران زندیه و به سبک حمام های دوره صفویه بنا شده است که بیش از 300 سال قدمت دارد و در بافت قدیمی منطقه آباده بنا شده و امروز می تواند در صورت ساخت آن، مجموعه ای زیبا و کم نظیر از طاق و گنبدهای متعدد و تزیینات آجری احیاء شود و به عنوان مرکز تولید محصولات صنایع دستی مانند گلیم و فرش محلی و سفالگری، موزه و مرکز پذیرایی گردشگری موجب اشتغال زایی و رونق منطقه اصیل و کهن آباده سیرجان شود.

   میثم رفعتی از جوانان این منطقه در گفت وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: این حمام جزو معدود حمام های تاریخی با بخش های مجزای زنانه و مردانه در کشور است که نشان از قدمت 300 ساله آن دارد که در اثر بی توجهی زیر خاک مدفون شده بود و ما جوانان با هزینه 350 میلیون ریالی کمک خیران آباده ، خودمان این اثر تاریخی را از زیر خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرخاکی یک روستا در سیرجان/حمام قدیمی که احیا شد

زیرخاکی یک روستا در سیرجان/حمام قدیمی که احیا شد