مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 18:302021-10-11سياسي

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: از آیت الله تسخیری تا..؟


در حال حاضر نیز گسترش دیپلماسی فرهنگی و مدیریت منسجم تیم دیپلماسی فرهنگی کشور، در گام دوم انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم، ضرورت و اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به گذشته دارد.

- سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی حکمرانی و اعمال سیاست های جمهوری اسلامی ایران در امور فرهنگی بین المللی، دارای مأموریت حاکمیتی، فرهنگی، بین المللی و تخصصی است.

این سازمان بر اساس اساسنامه خود که به تنفیذ مقام معظم رهبری رسیده است، وظیفه دارد ازیک سو به اداره­ی حدود 80 نمایندگی فرهنگی ایران در کشورهای دیگر بپردازد و از سوی دیگر باید تیم دیپلماسی فرهنگی کشور را که بالغ بر 30 نهاد و دستگاه هستند را هماهنگ سازد و علاوه بر این در سطح فرا ملی نیز با رایزنی با سازمان ها، دولت ها و گروه های مرجع، زمینه را برای گسترش حضور فرهنگی نهادها و دستگاه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر و سازمان های منطقه ای و بین المللی فراهم سازد.

انجام این مأموریت عظیم به حدی سخت، پیچیده و تخصصی است که بر اساس نظر مقام معظم رهبری، در دیدار با اعضای شورای عالی سازمان و نمایندگان فرهنگی در خارج از کشور، اداره این سازمان و تمرکز در امور فرهنگی بین المللی، متوقف بر مدیریت جدی و قوی و اطمینان بخش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: از آیت الله تسخیری تا..؟

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی: از آیت الله تسخیری تا..؟