مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 17:002021-10-11اقتصادي

لباس قانون به تن کالای قاچاق!


رییس انجمن صنفی صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه به قاچاق، لباس قانون پوشانده اند، گفت: در حال حاضر به نام پیله وری و مرزنشینی کالاهای ممنوعه را وارد می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا دیانی امروز، در حاشیه بازدید از کارخانجات لوازم خانگی، در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر با فروش 36 میلیارد دلار نفت هم مشکلات اقتصادی کشور و خروج نخبگان از کشور حل نمی شود، تصریح کرد: ترکیه پارسال 45 میلیارد دلار، معادل دو برابر فروش نفت ایران، لوازم خانگی تولید کرد.

آیا ما بررسی کردیم که ترکیه چگونه به این جایگاه رسید؟ وی با اشاره به انتقادات نسبت به ایجاد انحصار در صنعت لوازم خانگی، بعد از نامه نگاری با رهبری در مورد ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای، گفت: چرا این افراد زمانی که 85 درصد بازار در اختیار کره ای ها بود، بحث انحصار را مطرح نمی کردند؟ علاوه بر این شرکت های سامسونگ و ال جی، ابتدا خودشان از ایران خارج شدند و زمانی که مصرف کننده نیاز به قطعه و خدمات داشت، بازار را خالی کردند.

همچنین به گفته دیانی تولید لوازم خانگی نیاز به مجوز خاصی ندارد و رانتی در زمینه انرژی، مواد معدنی، تسهیلات و غیره هم دریافت نمی کند که بتوان نام رانت بر آن گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس قانون به تن کالای قاچاق!

لباس قانون به تن کالای قاچاق!