مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 14:252021-10-11ورزشي

ابراز امیدواری رییس شورای شهر تهران نسبت به گسترش ارتباطات شهری با فرانسه


رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تهران همواره ارتباط خوبی با فرهنگ و ملت فرانسه داشته، گفت: امیدواریم زمینه های همکاری شهرها برای پیشبرد اهداف فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مهدی چمران صبح امروز در دیدار با فیلیپ تیه بو قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی را به ملت ایران و قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه در لیگ ملت های اروپا را به سفیر این کشور تبریک گفت و اظهارکرد: ارتباطات بین ایران و فرانسه و تهران و پاریس بسیار قدیمی و دیرینه بوده است اما در ظرف چند سال گذشته به تدریج این ارتباطات کم رنگ و کمرنگ تر شده است بگونه ای که در شرایط کنونی این ارتباطات در سطح خوبی نیست.

وی افزود: ادبیات ما در قدیم بعد از فارسی و عرب به ادبیات فرانسه گره خورده بود و تقریبا همه کسانی که مدرسه می رفتند کتاب بینوایان ویکتور هوگو را می خواندند و در مدارس ما فرانسه تدریس می شد و حتی وقتی من در دانشکده معماری که شبیه بوزار پاریس بود، درس می خواندم، زبان اصلی ما فرانسه بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: این ارتباطات اوج گرفت تا زمان حضور حضرت امام خمینی (ره) در پاریس که آنجا علاقه شدید و ارتباطی خوب بین دو ملت ایران و فرانسه ایجاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری رییس شورای شهر تهران نسبت به گسترش ارتباطات شهری با فرانسه

ابراز امیدواری رییس شورای شهر تهران نسبت به گسترش ارتباطات شهری با فرانسه