مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 14:052021-10-11اقتصادي

سفر هیات تجاری ایران برای توسعه روابط تجاری به قزاقستان


رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یک هیات بزرگ تجاری ایرانی در راستای توسعه روابط تجاری به زودی به قزاقستان سفر خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مکرر در برنامه های انتخاباتی اعلام شده و بر اهمیت آن اذعان شده است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت افزود: طبق دستور و تاکید رییس جمهور توسعه تجارت با همسایگان پیگیری شده و بر مبنای آن برنامه ای برای سازمان توسعه تجارت تدوین شده است.

بر این اساس، کشورهای حوزه اوراسیا در اولویت اول تجارت خارجی ایران قرار داشته و در میان کشورهای اوراسیا، روسیه و قزاقستان از جایگاه ممتازی برخور دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: قزاقستان بازار مناسبی برای محصولات ایران به شمار می رود و در عین حال این کشور، توان رفع بسیاری از نیازهای کشور ما را دارد.

پیمان پاک افزود: آمار پایین تجارت دوجانبه متناسب با هدفهای دو طرف نیست و افزایش حجم تجاری دوجانبه مهمترین هدف در راستای توسعه روابط تجاری محسوب می شود که این امر عزم جدی طرفین را می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه توافقات دو و چند جانبه در حوزه بانکی، لجستیکی و تجاری از راهکارهای رفع سریع موانع است، گفت: لازم است کانال مالی دو جانبه به منظور غلبه بر مشکلات تحریمی ایجاد شود که در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی با همکاری طرف قزاق داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر هیات تجاری ایران برای توسعه روابط تجاری به قزاقستان

سفر هیات تجاری ایران برای توسعه روابط تجاری به قزاقستان