مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 13:002021-10-11سياسي

دومین نقد و بررسی کتاب های تخصصی ادبیات تطبیقی برگزار شد


دومین جلسه نقد و بررسی کتاب های تخصصی حوزه ادبیات تطبیقی با محوریت کتاب «ادبیات تطبیقی کودکان» نوشته ایمر اُسالیوان برگزار شد.

- ، دومین جلسه نقد و بررسی کتاب های تخصصی حوزه ادبیات تطبیقی دیروز یکشنبه 18 مهر توسط کارگروه پژوهشی ادبیات تطبیقی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، ابتدا ابوالفضل حرّی مدیر نشست و عضو هیئت علمی دانشگاه اراک، شش فصل کتاب ادبیات تطبیقی کودکان نوشته ایمر اُسالیوان را معرفی کرد.

این کتاب را مریم جلالی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و مجبوبه فرهنگی به فارسی برگردانده و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.

پس از معرفی کوتاه کتاب، لاله آتشی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و ناقد مدعو، این کتاب را از حیث محتوایی و ساختاری بررسی کرد و گفت: این کتاب یک جلد از مجموعه ده جلدی نظریه ادبیات کودک و مفهوم کودکی است که تا به حال هفت جلد آن به چاپ رسیده است.

وی 6 فصل کلی کتاب را در قالب 9 محور مرور کرد و گفت: از منظر ایمر اُسالیوان ادبیات تطبیقی و ادبیات کودک از منظر روش شناسی، به خصوص در حوزه تصویرشناسی، تشابهات بسیاری دارند.

هر دو رشته ای آکادمیک هستند که به مطالعه ارتباطات و انتقال فرهنگی و میان رشته ای و نقش ترجمه در تبادلات فرهنگی توجه ویژه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین نقد و بررسی کتاب های تخصصی ادبیات تطبیقی برگزار شد

دومین نقد و بررسی کتاب های تخصصی ادبیات تطبیقی برگزار شد