مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 11:152021-10-11سياسي

توسعه همکاری ایران و چین در زمینه مقابله با بیابان زایی


مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها گفت: تعریف پروژه های اجرایی مشترک با چین در زمینه رویکردهای نوین مقابله با بیابان زایی از جمله سیاست های راهبردی ما در سال جاری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا نخستین نشست مشترک دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری کشور و موسسه جغرافیا و اکولوژیاستان زین جیانگ چین با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجارب حاصل از اقدامات و توسعه همکاری در زمینه مقابله با بیابان زایی و فرسایش بادی به صورت مجازی در سالن جلسات معاونت آبخیزداری امور مراتع و بیابان برگزار شد.

در این نشست وحید جعفریان - مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها - هدف از برگزاری این نشست را به اشتراک گذاشتن دانش، تجارب و درس آموخته ها در زمینه مدیریت مناطق بیابانی عنوان کرد و گفت: گستره اکوسیستم های بیابانی در ایران و چین سبب ایجاد چالش هایی مشترک نظیر طوفان های گرد و غبار، خشکسالی و تخریب سرزمین شده است که برای برون رفت از چالش های موجود نیازمند ظرفیت سازی، آموزش و انتقال تجارب به عنوان برنامه های راهبردی دفتر امور بیابان هستیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به رویکردها، الگوهای اقتصادی مدیریت پایدار سرزمین و قوانین و ضوابط مربوطه در فرایند مقابله با بیابان زایی تاکید و خاطرنشان کرد: پیگیری سند راهبردی مشترک ایران و چین و تعریف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همکاری ایران و چین در زمینه مقابله با بیابان زایی

توسعه همکاری ایران و چین در زمینه مقابله با بیابان زایی