مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 10:552021-10-11پزشكي

کمبودی در داروهای رایج نداریم / پزشکان داروهای کمیاب را نسخه نکنند


وزیر بهداشت با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور کمبودی در زمینه داروهای رایج ندادیم، گفت: گاهی اوقات داروهای کمیاب را نسخه می کنند که توصیه ما به پزشکان این است که وقتی داروهای تولید داخلی خوبی داریم، - وزیر بهداشت با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور کمبودی در زمینه داروهای رایج ندادیم، گفت: گاهی اوقات داروهای کمیاب را نسخه می کنند که توصیه ما به پزشکان این است که وقتی داروهای تولید داخلی خوبی داریم، این داروهای کمیاب را نسخه نکنند که بیمار مجبور باشد دنبال آن ها بگردد و هزینه زیادی برایشان گذاشته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه توانمندی شرکت های دارویی کشور را نشان می دهد.

خوشبختانه ما پیشرفت های بسیار خوبی را در تولید دارو داشتیم که حدود 97 درصد نیاز کشور را این شرکت ها تامین می کنند و درصدی هم داروهایی است که وارد می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این مدت انجام شده، در زمینه درمان کرونا بوده است.

در آغاز بیماری کرونا داروی مشخص و مفیدی را نداشتیم، اما با تلاش شرکت های دارویی امروزه تمامی داروهایی که در درمان کرونا مفید است، در داخل تولید می شود و کمبودی در این زمینه نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبودی در داروهای رایج نداریم / پزشکان داروهای کمیاب را نسخه نکنند

کمبودی در داروهای رایج نداریم / پزشکان داروهای کمیاب را نسخه نکنند