مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 10:302021-10-11سياسي

75 درصد موقوفات بسطام خاص عزاداری است/ لزوم به روزرسانی وقف


رییس اداره اوقاف بسطام بابیان اینکه بیش از 75 درصد موقوفات بخش بسطام به ایام عزاداری و محرم مربوط می شود، گفت: امروز وقف نیازمند به روزرسانی است تا خدمات دهی آن تداوم یابد.

- ، حجت الاسلام محمد بخشی ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع هفته وقف به میزبانی اداره اوقاف بخش بسطام ضمن بیان اینکه 760 موقوفه ثبت شده در بخش بسطام وجود دارد، ابراز داشت: از این تعداد 82 مورد غیر متصرفی (متولی دارد) 677 متصرفی (دارای متولی) و یک موقوفه نیز یک اشراق التولیه است.

وی بابیان اینکه تا به امروز دو هزار و 449 رقبه در بخش بسطام ثبت شده است، افزود: از این تعداد یک هزار و 291 مورد ملکی و یک هزار و 158 مورد غیر ملکی (آب) را تشکیل می دهد از سویی نیز یک هزار و 916 رقبه متصرفی 495 مورد غیر متصرفی 9 رقبه اشراق التولیه و 29 مورد نامشخص است.

وجود 9 بقعه و امامزاده در بخش بسطام رییس اداره اوقاف بسطام ضمن بیان اینکه طی بازدیدهای مختلف با توجه به اسناد و مدارک موجود تعدادی موقوفات جدی مورد شناسایی قرارگرفته است، ابراز داشت: بر اساس این هدف گذاری سال گذشته 15 موقوفه جدید شناسایی و 31 قرارداد به ارزش پنج میلیارد تومان بسته شد که این موقوفات در زمینه آب، مسکونی، تجاری و زمین کشاورزی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد موقوفات بسطام خاص عزاداری است/ لزوم به روزرسانی وقف

75 درصد موقوفات بسطام خاص عزاداری است/ لزوم به روزرسانی وقف