مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 08:352021-10-11سياسي

تعیین عرصه و حریم پناهگاه انسال نئاندرتال در کرمانشاه


فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای «باوه یوان» به منظور تعیین عرصه و حریم این مکان در راستای پروژه ردیابیِ گذار از پارینه سنگی میانی به نوین در غرب زاگرس میانی در استان کرمانشاه آغاز شد.

- فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان به منظور تعیین عرصه و حریم این مکان در راستای پروژه ردیابیِ گذار از پارینه سنگی میانی به نوین در غرب زاگرس میانی در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این فصل از کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان با سرپرستی مشترک سامان حیدری گوران و احمد آزادی، زیر نظر پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در حال انجام است.

سامان حیدری گوران در این باره گفت: مجموعه غار و پناهگاه صخره ای یوان در فاصله 35 کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه و در دره ناودرون واقع است.

او افزود: در فصول پیشین، علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت 42 هزار سال، لایه های باستانی همراه با داده های فرهنگی از سه دوران پارینه سنگی میانی، نوین و فراپارینه سنگی شناسایی شده است.

حیدری گوران همچنین گفت: این مکان از لحاظ توالی استقرار با محوطه کلیدی و مهم پناهگاه صخره ای ورواسی قابل مقای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین عرصه و حریم پناهگاه انسال نئاندرتال در کرمانشاه

تعیین عرصه و حریم پناهگاه انسال نئاندرتال در کرمانشاه