مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 07:352021-10-11اقتصادي

تولید 60 هزار تن پنبه در مغان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با آغاز برداشت محصول پنبه پیش بینی می کنیم بیش از 60 هزار تن وش پنبه در استان اردبیل تولید و روانه کارخانه های پنبه پاک کنی شود.

- ایسنا/اردبیل رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با آغاز برداشت محصول پنبه پیش بینی می کنیم بیش از 60 هزار تن وش پنبه در استان اردبیل تولید و روانه کارخانه های پنبه پاک کنی شود.

خلیل نیکشاد 19 مهرماه در جریان بازدید از مزارع مغان اظهار کرد: بعد از سال ها توقف تولید طلای سفید در شمال استان، کاشت این محصول از دو سال پیش رونق مضاعفی گرفته و هم اکنون بیش از 16 هزار و 500 هکتار از اراضی مستعد مغان به کشت پنبه اختصاص یافته است.

وی به افزایش 20 درصدی تولید این محصول و کشت پنبه اشاره کرد و گفت: با مساعد شدن شرایط جوی برداشت پنبه در مغان آغاز شده و در شهرستان های پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار تا سه ماه آینده برداشت پنبه به انجام خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل قیمت تضمینی خرید این محصول را 220 تا 270 هزار ریال اعلام کرد و افزود: امیدواریم با استقبال کشاورزان در سال های آینده تولید این محصول افزایش یافته و توان تأمین نیازمندی کارخانه های نساجی را در استان شاهد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 60 هزار تن پنبه در مغان

تولید 60 هزار تن پنبه در مغان