مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 07:052021-10-11اجتماعي

از شناسایی 55 گونه جدید پرندگان تا جای خالی بانک اطلاعات در خراسان جنوبی


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از وجود 41 درصد از  پرندگان کشور در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 55 گونه جدید پرنده طی یک سال اخیر در خراسان جنوبی شناسایی و ثبت شده اند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از وجود 41 درصد از  پرندگان کشور در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 55 گونه جدید پرنده طی یک سال اخیر در خراسان جنوبی شناسایی و ثبت شده اند.

حسن اکبری، امروز دوشنبه 19 مهر به خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: تعداد گونه های پرنده در خراسان جنوبی به 228 گونه رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در ادامه از شناسایی و مستندسازی 228 گونه پرنده در استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، اقلیمی و پستی و بلندی دارای طیف گسترده ای از بوم سازگان ها و زیستگاه ها است.

وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی شاهد گونه های متنوعی از حیات وحش هستیم که برخی از این گونه نادر، منحصر به فرد و یاکمیاب هستند، اما اطلاعات و مستندات دقیقی از گونه های متنوع پرندگان در استان در دست نیست.

اکبری با اشاره به جای خالی بانک اطلاعات پرندگان در استان برای بهره برداری دانشجویان و علاقمندان به محیط زیست، اظهار کرد: لذا از محل اعتبارات پژوهشی استان در سال 98 اعتباری را برای تحقیق و پژوهش در این حوزه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شناسایی 55 گونه جدید پرندگان تا جای خالی بانک اطلاعات در خراسان جنوبی

از شناسایی 55 گونه جدید پرندگان تا جای خالی بانک اطلاعات در خراسان جنوبی