مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-11بين الملل

نگرانی نهادهای حامی حقوق بشر نسبت به افزایش اعدام ها در عربستان


نهادهای حامی حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی نسبت به صدور احکام اعدام در عربستان سعودی اعلام کردند که شمار اعدام ها در سال جاری میلادی در این کشور نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

- نهادهای حامی حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی نسبت به صدور احکام اعدام در عربستان سعودی اعلام کردند که شمار اعدام ها در سال جاری میلادی در این کشور نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عربی21، رسانه ها و نهادهای حقوقی مختلف نسبت به افزایش تعداد احکام اعدام در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرده اند.

روزنامه واشنگتن پست به مناسبت روز جهانی مقابله با اعدام اعلام کرد: علی رغم ادعای عربستان مبنی بر کنار گذاشتن اعدام خردسالان در سال 2020، اما اعدام مصطفی درویش نوجوان، در ژوئن گذشته، نگرانی هایی را در سطح جهان به وجود آورد.

این روزنامه به بیانیه کمیته دولتی حقوق بشر عربستان در سال گذشته میلادی اشاره کرد که مدعی شده بود هیچ فردی در این کشور که به سن قانونی نرسیده باشد اعدام نخواهد شد.

واشنگتن پست در ادامه تاکید کرد که اعدام مصطفی درویش که پیش از 18 سالگی بازداشت شده بود این ادعاهای عربستان را رد می کند.

سازمان اروپایی ـ سعودی حقوق بشر نیز در این باره فاش کرد که عربستان در سال 2021 اعدام های اجرایی را در مقایسه با سال گذشته افزایش داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی نهادهای حامی حقوق بشر نسبت به افزایش اعدام ها در عربستان

نگرانی نهادهای حامی حقوق بشر نسبت به افزایش اعدام ها در عربستان